حقیقت وجود

من تو را می جویم...

انقباض بزرگ (Big Crunch) در قرآن

  • آگاه
  • يكشنبه ۱۲ دی ۹۵
  • ۱۰:۳۱

انقباض بزرگ (Big Crunch)در قرآن

یکی از سناریو های مورد نظر فیزیکدانان برای پایان جهان  مِه‌رُمب (Big Crunch) است که در آن فرآیند گسترش جهان بصورت برعکس می شود و سر انجام به یک تیکنگ سیاه چاله ای مبدل می شود و یک انفجار بزرگ دیگر رخ می دهد و یک جهان دیگر از نو آغاز می شود.


یکی از دلایل این فرآیند منفی شدن انرژی تاریک و افزایش آنتروپی از دیدگاه دانشمندان است که سرانجام باعث اضمحلال جهان می شود.این فرآیند زمانی انجام خواهد شد که چگالی جهان از چگالی بحرانی بیشتر شود در نتیجه جهان به عقب باز خواهد گشت و فرآیند گسترش کائنات برعکس خواهد شد.

در سوره انبیا آیه 104 به فرآیند انقباض جهان اشاره شده است:

"در آن روزکه آسمان را چون طوماری در هم می پیچیم هماگونه که آفرینش را آغاز کردیم آنرا باز می گردانیم. این وعده ای است که بر ماست و قطعا آنرا انجام می دهیم!"

هم چنین در آیه 67 از سوره زمر نیز به این موضوع اشاره شده است:

و خدا را آنچنان که باید به بزرگى نشناخته ‏اند و حال آنکه روز قیامت زمین یکسره در قبضه [قدرت] اوست و آسمانها در پیچیده به دست اوست او منزه است و برتر است از آنچه [با وى] شریک مى‏گردانند

منبع:

miraclesofthequran.blogfa.com

 

 

  • نمایش : ۲۳۲
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی