حقیقت وجود

من تو را می جویم...

تفاوت طول موج از دیدگاه قرآن

  • آگاه
  • يكشنبه ۱۲ دی ۹۵
  • ۱۰:۱۳

 

تفاوت طول موج امواج صوتی و نوری از دیدگاه قرآن

در جهان هستی دو نوع موج عمده وجود درند که انسان با آنها سر کار درد،یکی امواج نور هستند که منجر به بینایی هستند و دومی امواج صوتی هستند که منجر به ایجاد شنوایی می شوند،نکته جالب در باره این دو نوع موج این است که هر دو ثابت نیستند و دارای افت و خیز هستند،در نتیجه این افت و خیز در طول موج است که منجر به پیدا شدن رنگ ها و یا امواج فرابنفش و فروسرخ و مادون قرمز می شود،در حالت موج صوتی نیز به این صورت است که افت و خیز در طول موج میزان صوت را تعیین می کند که بعضی از صداها برای گوش بشری قابل شنیدن نیستند.

خداوند در آیه ۲۲ سوره روم به یک نکته عجیب اشاره کرده است:

یکی از آیات (قدرت) او خلقت آسمانها و زمین است و یکی دیگر اختلاف زبانها و رنگهای شما آدمیان، که در این امور نیز ادله‌ای (از صنع و حکمت حق) برای دانشمندان عالم آشکار است.

شاید در یک نگاه اولیه معنی آیه بسیار ساده به نظر بیایید ولی همانطور که مشاهده می کنید خداوند هم رنگ و هم واژه زبان که صدا را رهبری می کند را در کنار هم آورده است.که هر دوی اینها همانطور که در بالا اشاره شد دارای طول موج هستند که افت و خیز و یا به تعبیر قرآن اختلاف آنها منجر به دیده شدن یا شنیده شدن می شود.در ادامه نیز به دانشمندان اشاره شده است که علمی بودن این آیه را بیشتر تایید می کند.

نکته جالب دیگر در مورد آیه این است که به آسمان ها اشاره شده است.امواجی که در آسمان پراکنده هستند،نیز دارای طول موج هستند که برای ما قابل مشاهده نیستند،و با تلسکوپ های نوری ظاهر سازی می شوند و این امواج در آسمان به یک صورت و در زمین به یک صورت دیگر هستند.

منبع:

miraclesofthequran.blogfa.com

  • نمایش : ۳۱۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی