حقیقت وجود

من تو را می جویم...

ذرات شتاب دهنده در قرآن

  • آگاه
  • يكشنبه ۱۲ دی ۹۵
  • ۰۹:۴۹

پیش بینی قرآن در باره ذرات شتاب دهنده

در سال ۱۹۵۴ دانشمندان ۲۰ کشور جهان اقدام به تاسیس یک مرکز ذرات شتابدهنده در در بخش شمال شرقی سوییس و در مجاورت مرز فرانسه بنام سرن کردند.

این مرکز تبدیل به بزرگترین مرکز هسته ای جهان شده است و صدها دانشمند و فیزیکدان از کشورهای مختلف جهان در آن مشغول فعالیت هستند. و آزمایش های مهم ذرات شتابدهنده در آن به وسیله برخورد دهنده هاردرونی در چند کیلومتری زیر زمین انجام می دهد و در سال ۲۰۱۲ موفق به کشف و اثبات هیگز یا ذره خدا شد که قبلا وجود آن توسط پیتر هیگز پیش بینی شده بود.

در سوره العنام آیه ۵۸ و ۵۹ نوشته شده است:

 بگو اگر آنچه با شتاب از من مى‏خواهید، در اختیار من بود، بین من و شما کار یکسره مى‏شد و خداوند به ستمکاران آگاه‏تر است‏(۵۸) و کلیدهاى غیب تنها نزد اوست جز او  آن را نمى‏داند و آنچه در خشکى و دریاست میداند و هیچ برگى فرو نمى‏افتد مگر آن را می‏داند و هیچ ذره ای (دانه ای)در تاریکیهاى زمین و هیچ تر و خشکى نیست مگر اینکه در کتابى روشن است(۵۹)

 

در آیه ۵۸ از واژه شتاب استفاده شده است که در سرن آزمایش ذرات شتابندهنده انجام شده است در آیه ۵۹ نیز به دانه یا ذره ای در تاریکی های زمین اشاره شده است که می تواند به آزمایش ذرات شتابدهنده در زیر زمین اشاره داشته باشد.

مفهوم و معنی کلی آیه در صورتی که استنباط نویسنده درست باشد این است که ای انسان چه در زمان گذشته و چه آینده حتی اگر زیر زمین هم دست به هر کاری بزنی خدا قادر و آگاه به این کار است.اعداد به کار رفته در لوگوی سرن هم قابل توجه است.

منبع:

miraclesofthequran.blogfa.com

  • نمایش : ۱۹۳
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی